| 
    A Tricks & Tracks hófehér dobozszínpadán érzékeink számára titkos
    rések vannak. E takarásokból, a láthatatlanságból lépnek-csusszannak-vetődnek elő a táncosok, majd variációik,
    többnyire magányos vonaglásaik után ismét felszívódnak a fal mögötti, másik
    világba. Ám nem lépnek ki a történetből, s ha ismét látjuk őket, tudni lehet, hogy csak folytatás ez, nem kezdet. De függőlegesen is megnyílik a tér: az
    égi szférából, az űrből kígyózik lefelé egy emberi
    lény. Nő.
    Bokájánál felfüggesztve ereszkedik, eresztetik lenti párjához. Két meztelen test,
    fordított állásban... A kettős nem egészen a földi gravitáció törvényei szerint formálódik, s ez csak
    erősíti azt az érzést, hogy a játéktér mintha a lélek birodalma lenne, mintha
    az esszenciális, s ezért megint nem egészen valóságos lét éteri mását idézné
    elénk. De hát épp ez a kérdés, hogy mi a valóság.
     Péter Márta -Ellenfény 
      
    
      Frenák Pál jelenléte sokkoló, mert
      amit csinál, nem hagyja megnevezni magát. Nem sajátítható ki, nem másolható, olyan,
      akár egy vegytintával írt levél, alighogy elolvassuk, megsemmisülnek a betűk. 
      A reményről szól ez a halványuló
      üzenet, hogy az ember a kegyelmi pillanatokban kipárologhat a sárból, amiben a Teremtő
      leheleteként bennragadt, s a hirtelen támadt szabadságtól megrémülve visszatérhet
      oda. Testünk börtön, a szerelem nagy pillanatait kivéve ritkán képes követni a
      képzelet szárnyalásait.  
      Stark R. László -Magyar Hírlap  
    
     |