| 
    A Szűz: Angela Vicario, aki már nem szűz, ezért újdonsült férje visszaviszi az anyjához. A Hulla: Santiago Nasar,
    akit Angela mint elcsábítóját nevez meg, ezért a lány testvérei megölik. A
    Püspök: a gyilkosság napján a Karib-tengeri falu életét feldúló nagytiszteletű látogató, akinek a hajója a
    felfokozott várakozások ellenére ki sem köt a parton. A Kések: már jó fél nappal a
    tett előtt
    körbemutogatott bűnjelek,
    amelyeket azonban senki nem vesz elég komolyan. A bűnöst megölni kínos kötelesség, amelytől csak úgy
    lehetne szabadulni, ha valaki megakadályozná a tettet. De nem akad senki, aki útját
    állná a tragédiának. Pedig talán nem is Santiago Nasar a tettes. 
    Gabriel García Márquez stílusa - és Forgách
    András színpadi adaptációja - jól áll a Stúdió "K"-nak. A
    mozaikkockákból összeillesztett, párhuzamos szálakon futó elbeszélés színpadra
    állításának kedvez az a játékmód, amelyben kiemelt szerep jut a stilizálásnak, a
    miliőteremtésnek, a játékosságnak, és amely a nézői fantázia alkotó együttműködésére
    alapoz.
     Dömötör Adrienn -Ellenfény 
    
      Fodor Tamás jóvoltából számtalan
      apró csodát láthatunk. A tucatnyi szereplő mozgatásával,
      képekbe rendezésével varázsütésre rajzol helyszíneket. Hétköznapi tárgyak
      lényegülnek át tökéletes kellékké: így lesz volánná egy megcsavart porszívócső, be is ülnek mögé az
      utasok, fel is bőg a motor (mármint a
      porszívóé), így jelenik meg néhány lelógó kendő félrehajtásával az arab árus, és már a bazárban vagyunk.
      Fantasztikus, ahogy a hosszú évtizedek után a menyasszonyához visszatérő Bayardo a kezébe adott egyetlen bottal a
      szemünk előtt öregszik meg. Megrázóan
      "valódi" a máskor oly suta színi gyilkosság is, ahogy a fivérek stilizált
      játékukban ritmikusan döfködik a padlót. Nagyszerű, elemelt játék a boncolás
      is... 
      Perényi Balázs - Zöllye   
    
     |